Day: 24 de Juliol de 2014

“NO SÓC ESCRIPTOR DE NOVEL·LA”

Antoni Mayol i Llompart va néixer a Alcúdia el 1973, és llicenciat en Geografia i Història (1998) per la Universitat de les illes Balears i arran de la seva especialitat en Història Medieval obté el títol de Suficiència Investigadora amb l’estudi Finances i Fiscalitat Medievals. Ingrés i despesa en les viles de la part forana de Mallorca: Alcúdia, Muro i Pollença, 1330-1460. Des de 2001 publica llibres d’història relacionats amb la temàtica, entre ells, La festa a l’època medieval (1350-1450) (El Gall, 2008).

Llibre d'història

Antoni Mayol, autor de “La festa a l’època medieval”.

Com comença el seu interès per escriure i publicar? Com a historiador que sóc, quan vaig acabar la carrera em va entrar el cuquet d’investigar i llegir bibliografia. No sóc escriptor de novel·la, però arran dels cursos, congressos i la de la pròpia investigació, vaig començar a publicar. Primer, articles a revistes d’història i després vengueren els llibres. Però cal dir que en història, la diferencia entre un article i un llibre és de gruix, és a dir, que ve determinat pel volum de la investigació.

La festa a l’època Medieval, és la seva darrera obra. Com arriba a aquesta investigació? Jo m’he especialitzat en finances i fiscalitat a Part Forana de la Mallorca dels segles XIV i XV. Per tant, he consultat els llibres de Clavaria de diversos municipis.[i] L’arxiu històric de Pollença és un dels més importants d’Europa, a nivell de conservació de documents. Arran de l’estudi de les finances, vaig trobar moltes notícies sobre festivitats, algunes perdudes, d’altres transformades… En qualsevol cas, hi havia tanta documentació que vaig trobar interessant fer-ne una publicació. (més…)